Első megdöbbentő dolog a reklámhiány. Nyilván taktikai lépés, hogy egy nagyon erősnek hitt reklámot sok kategóriába kell benevezni, mert ezzel talán nő az esély. Ez igaz, azt viszont nem igazán értem, hogy a Leo Burnett, miért csak az SMS Bandiról és a Secret Jewelről gondolta, hogy nevezni érdemes. Ezt a kettő alkotást viszont, ahol csak lehetett. Főleg azért furcsa, mert ezen kívül azért voltak még reklámversenyen jól szereplő Leo Burnett-es munkák is.
Másrészt, az is érdekes, hogy a hazai ügynökségek közül egyedül a BBDO érezte úgy van esélye, két filmet nevezett, mindkettő a Frieslandnak készült. A legerősebb fejcsóválást az outdoor kategória hazai nevezői váltották ki. Kamureklám egytől egyig. Persze biztosan megjelent valahol egyszer egy eldugott aluljáróban, vagy néhány külvárosi buszmegállóban, de hogy ezek a munkák nem a megszokott reklámkészítési útvonalon haladtak végig az tuti. Emellett pedig gyengék is. Pedig ezeket valószínűleg nem szedte szét az ügyfél. A kamureklám két altípusa jelenik meg ebben a kategóriában. a., Igazi ügyfélnek nem igazi reklám A felhozatal mindenképp sovány, nemhogy egy országnak kevés, de egy ügynökségi éves portfoliónak is. Főleg azért bosszantó, mert az Aranypenge díjkiosztón pont azt néztem, hogy azért nem annyira reménytelen a helyzet, vannak jó magyar reklámok is, csak ide nem jutottak el. Film Lions kategória: BBDO, Fresch Air, Friesland Hungaria BBDO, Wedding Day, Friesland Hungaria BBDO, Hey Honey, Friesland Hungaria DDB, Journey, McDonald’s Grey, Javelin, Groupama Grey, Glider, Groupama The Lab 3, Don’t Miss Anything, T-Online Press Lions kategória Grey, Guardian Angel, Allianz Outdoor Lions kategória Grey, Respire Active Nasal Strip, Glaxosmithkline DDB, Good to be Raped, Amnesty International DDB, My Decision, Amnesty International DDB, Best Option, Amnesty International DDB, We Choose Rape, Amnesty International Ogilvy, The Wall, DHL Express Ogilvy, Longbox, DHL Express, Ogilvy, Parking, Mattel-Hotwheels Ogilvy, V6, Mattel-Hotwheels Ogilvy, Samuel & John, Mattel-Matchbox Ogilvy, Batman&Robin, Mattel-Matchbox Ogilvy, Starsky and Hutch, Mattel-Matchbox Ogilvy, Dog-God, Mattel-Scrabble Ogilvy, Art-Rat, Mattel-Scrabble Ogilvy, Gum-Mug, Mattel-Scrabble Direct Lions Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret (két különböző alkategóriában nevezett alkotás) Promo Lions Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret (három különböző alkategóriában nevezett alkotás) Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice (két különböző alkategóriában nevezett alkotás) Grey, Earplug, Nokia, Cyber Lions Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice, Y&R, Mercedes Grill, Kotányi Radio Lions DDB, Help, Amnesty International DDB, Seconds, Amnesty International Titanium and Integrated Awards Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret Media Lions Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice, DDB, Make Some Noise, Amnesty International Mindshare, Beyond The Limit, Discovery Channel Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice Starcom, Coming Soon, Coca-Cola Design Lions Nem volt magyar nevezés
Amikor egy gondozott márkának készül egy olyan kampány, amelyik valószínűleg soha nem jut el a márka valódi célcsoportjához olyan mennyiségben, mint a márka átlagos kommunikációja. Ilyenek a DH, a Matchbox és Scrabble hirdetések.
b., Nem igazi ügyfél igazi reklám
Ebben az esetben a megbízó nem fizet, vagy nem annyit fizet, ezért többnyire olyan nagy beleszólása sincsen abba, amit az ügynökség csinál. Ezek általában társadalmi célú reklámok.
Itt az Amnesty International esett ebbe a kategóriába.
3 megjegyzés:
Ez a secret jewel nekem nem áll össze. Miért is viselné/te ezt bárki is és ha viseli azt hogyan veszik észre mások (na jó, pár tippem van :-)). Persze lehet h van megoldás, de ebből nem derül ki.
más: nem lehetene, hogy a penge / kreatív reklámverseny díjazottakat automatice benevezik / kapnak egy kreditet következő évre. Tudom, ez pénzkérdés is, de talán beleférhet a budgetbe.
és megint más: jó ötlet ez a blog. :-)
Köszi. Egyszer már volt olyan, hogy a KRV győztes Epica nevezést kapott, lehet hogy bevezetjük újra, de ahhoz sok nevező kell, hogy kitermelje a Cannesi többszáz/ezer eurós nevezési díjat. Aranpengének talán beleférne.
Megjegyzés küldése