
Korábbi posztokban Balázs már számbavette a maroknyi cannes-i magyar komjunitit (lásd itt és itt), azóta pedig akik voltak olyan kedvesek és hívtak minket, azoknak meg is néztük, hogy megy sora a nemzetközi smúzkáosz közepén. Az Argus és a GYÁR a fesztiválpalota mellé parkolt közös kis yachtjának fedélzetére csütörtök délután ugrottunk fel, a Leo Burnett worldwide bulijába meg péntek éjjel néztünk be hosszasan. Magyar boroktól meghatott reménybeli ügyfelek, kezelés a Leo Burnett CEO-val, miegymás.
Az Argus filmprodukciós cég és a GYÁR utómunka stúdió valószínűleg a legjobban látható magyarok a fesztiválon: idén hatodszor parkoltak be a cannes-i kikötőbe egy közösen bérelt yachttal, ahova meglevő és reménybeli nemzetközi partnereket hívnak át borozgatni.

Az Argus/GYÁR yachtja ezeknél nyilván költséghatékonyabb megoldás, viszont annál jóval több értelme van, mint magányosan kóborolni a partmenti sétányon egy rakás névjeggyel a farzsebben. A borozós-sajtozós délutáni lazulás, amennyire ezt újságíróként át lehet érezni, elég jól ki is emeli őket az egyen-partitengerből, ráadásul délután háromkor még meg is lehet kísérelni értelmesen beszélgetni a partnerekkel, amiről a többnyire este tízkor kezdődő partiknál nem vagyok teljesen meggyőződve.
A meghívóban három nap (szerda, csütörtök, péntek) délutánja szerepelt, én csütörtökön néztem be, de azt mondták, már első nap mind megfordult náluk, akiről nagyon akarták, hogy megforduljon – én például már egy másik külföldi filmessel és egy amerikai szakújságíróval együtt ücsörögtem náluk.
Arguséknak egyébként van egy jelentős stratégiai előnye: az, hogy magyarok, és innen tudják vinni a borokat. Ez – meg az ágyas barack – egyrészt szerintük is gyorsan meghatja a hajóra fellépőket, másrészt én se nagyon ittam jobb bort Cannes-ban, mint a náluk levő otthoniak.

A buliban aztán – amire egybevágó hírek szerint aznap kora este már többszáz fontokért próbáltak jegyeket szerezni – Tordai Péteren és Molnár Ágnes ügyvezetőn kívül még három magyar Leós is szorongatta a söröket (Balogh Zsolt, az SMS Bandi art directora, Dorgai Márta, a másik, shortlistes nevezés, a Secret accountja, illetve Szabó Béla ügyfélkapcsolati vezető), akiket a bronz hallatán reptetett ki az ügynökség hirtelen felindulásból, hogy ők is fürödjenek egy kicsit a dicsfényben.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése