2008. június 23., hétfő

Zárásképpen: random válogatás a filmes díjazottakból

Az egyetlen díjkiosztó, amit sikeresen végignéztem, az – az ügynökségi díjak mellett – a filmeknek szentelt zárógála volt. És bár a végén elöntötték a beszédek, és a nagydíjasokat már aznap többedszerre vetítették le, az első két óra hibátlan volt: a 2007-es reklámfilmtermés is mindent tudott, amitől a reklám szép, vicces vagy művészi, egyszóval hatásos lehet; sötét teremben, kevés megszakítással, tapsoló emberekkel végignézni őket meg segített megérteni, miért érdemes ebben a szakmában dolgozni.

Az alábbiakban szubjektív válogatás következik az Ezüst és Arany Oroszlánnal kitüntetett munkákból – nem feltétlenül a legforradalmibbak, csak azok, amik akkor és ott különösen bejöttek. A sorrend random.

Schweppes / Burst (arany, alkoholmentes italok)
Slow motion szépségözön - hatásvadász, de működik, kár a rettenetes hangzású szlogenért a végén



Crest / Bulldozer és Prenup (arany, szépségápolás)
Így lehet egy fogkrémreklám jó (előzze meg a halál a fogszuvasodást – onnan indulunk, hogy egy fogkrém megelőzi, baszki)





Skoda / Cake (arany, autók)
Látványos és okos reklám a Skodának arra a brit piacra, ahol amúgy a gyártó presztízse nem éppen a legmagasabb - azoknak, akik még nem látták



Burger King / Whopper Freak Out (arany, éttermek és gyorséttermek)
Így kell nagyon hinni a termékben: reality videó arról, mi történik, ha a Burker Kingben azt mondják, nincs több Whopper soha többé.



Buenos Aires Independent Film Festival / Tom Sellecks (szórakoztató termékek)
Kicsit scamgyanús, a fesztiválról életemben nem hallottam még, viszont jól eltalált.


HBO / The Diner (arany, média)
Nagyon erős kvázi imázsvideó az HBO-nak. Van még két testvére.


Net10 / Shark (arany, telekom)
Rajzfilmes kampány a gonosz fő mobilszolgáltatók ellen lázadó amerikai kártyás szolgáltatónak. Az ezüsttel díjazott nemrajzfilmes-érzelmiterroros vonal jobban bejött, de lehetetlen fellelni a végleges szpotokat.


Carling / Explorer (ezüst, alkoholos italok)
Sörreklám? Az. Van benne vízesés? Természet? Ötszáz éves technológia? Nincs. Vannak benne barátok? Vannak. Klisé? A legkevésbé sem. Így tud egy sörreklám szívet melengetni.


Thrifty / Birthday (ezüst)
A poént már az elején sejteni, de a csaj színészi előadásmódja mindent visz.



Nincsenek megjegyzések: