2008. június 19., csütörtök

Szerda/2: mi kell a nőnek? És a fenéknek?

A Starcom médiagigász Douche to Deodorant: The Good, The Bad And The Daring című szemináriumáról azt harangozták, a női/férfi jólkinézési termékek progresszív reklámjairól adnak egy szép világkörképet. Ehelyett inkább arról beszéltek, miért nem szabad Brad Pittel borotvát reklámozni férfiaknak, majd szürreális meghívott bestseller-szerző vendégük arról, hogy a gyermekkori önálló fenéktörlésre szoktatás módja hogyan befolyásolja teljes nemzetek lelkivilágát.

Késve érkeztem és épp egy riasztó részre, amikor az addict és a fél világ által anno megérdemelten vérbealázott ausztrál puncihódos reklámról mutogatták, hogy milyen jópofa - gondolom, csak azért, mert mondták nekik, hogy minimum egy YouTube-os viccesvideó per prezentáció a kötelező trend 2007 közepe óta. Fél mondattal későbbre szerencsére már megcáfolta magát az előadó, amikor azt fejtegette, miért kell nem tömegmédiában, hanem inkább magazinban, és értelmes, beszélgetős hangnemben reklámozni a nőknek.

A férfiakról több újdonságot sikerült elejteni a német Beiersdorf kutatását idézve: eszerint a férfiak élnek-halnak a tradícióért (Ray-Ban, BMW), a tapasztalatért (lásd az Old Spice "mi vagyunk mindenki nagyapja" kampányát, ahol nem csak csajozni, de gasztronómiát és zenét érteni is tanították a férfitábort), és ami tényleg fontos: megijeszti őket, ha sztárral vagy sportolóval reklámoznak nekik szépészeti cuccokat, attól ugyanis előjön a tökéletlenségi parájuk, ellenben ha egy szakértő beszél hozzájuk mély hangon, akkor azt úgy veszik, tippeket kaptak arra, hogy közelebb kerüljenek a magukról alkotott titkos álomképhez.

Ezt viszont egy erősen szürreális, de végtelenül szórakoztató randomvendég, az Amerikában élő francia reklám/üzlet antropológus Clotaire Rapaille követte, aki mind megjelenésében, mint előadási stílusában a hiányzó láncszemet jelenti Dolák-Saly Róbert és Horváth Charlie között. A minden különösebb fonalat nélkülöző előadás főbb pontjai azt érintették, hogy hogyan befolyásolja a gyerekek önálló seggtörlésre szoktatásának helyi népi metódusa és időpontja a világ különböző nemzeteinek kollektív pszichéjét, hogy miért kell a férfiaknak kijönni a méhből, ha ott a legjobb és az anyjuk állítólag szereti őket, és hogy hogyan következik az utóbbiból, hogy nagyjából az egész világ gazdaságát a túlélési és a ragadozóösztönre kellene alapozni.

Rapaille civilben Fortune Top 100-as vállalatok kedvelt tanácsadója és bestseller-szerző, The Culture Code című aktuális sikerkönyvéről a Kreatív könyvrovatának kedves olvasói szeptemberben megtudhatják, ugyanilyen szórakoztató-e.

Nincsenek megjegyzések: