2008. június 17., kedd

Hűtlen kínai marketingesek



Kedden délelőtt a Kínai Reklámszövetség ügyes lobbimunkájának köszönhetően két szeminárium is foglalkozott az ázsiai országgal, elég részletesen elég összeszedetten, azt viszont rettenetesen sajnálom, hogy lemaradtam az elejéről és nem kaptam abból a hatalmas jól kinéző strandtáskából, amiben ugyan nem tudom mi volt, csak láttam sok ember oldalán. Egy póló biztosan, mert többen China Cannes polóban járkáltak és egyértelműen nem szervezőknek néztek ki. Mondjuk az pont nem kellett volna.

A Kreatív Online-on délután fent lesz a beszámolóm is erről a délelőttről, itt most inkább néhány meglepő adatot, plusz néhány kínai reklámfilmet mutatok meg.



Reklámipar elindulása Kínában: 1979 (előtte csak politikai propagandalétezett)

Reklámpiac akkor: 10 millió yuan (Ft)

Reklámpiacon dolgozók száma akkor: kb 1000 fő

Reklámpiac most: 174,1 milliárd yuan (Ft)

Reklámpiacon dolgozók száma akkor: kb 1, 1 millió fő

TV csatornák száma: 2000+

Ügynökségek száma: 30 ezer

Ügyfél-ügynökség együttműködés ideje: 2,5 év

Folyamatos csökkenés:

2003-ban 5 ügyfélből 1 akart váltani abban az évben

2008-ban 3 ügyfélből 1 akar váltani idén.

Helyi megbízók esteében még rövidebb ideig bíznak az ügynökségben: 1,9 év

Bemutatott reklámok:

Adidas 2008-as Kínai olimpiai reklámja

Egy Mentos reklám:

A középosztálybeli fiatal lányokra pozícionált Rejoice sampon reklámja:

A magasra pozicionált Olay reklámja:



Nincsenek megjegyzések: