Első megdöbbentő dolog a reklámhiány. Nyilván taktikai lépés, hogy egy nagyon erősnek hitt reklámot sok kategóriába kell benevezni, mert ezzel talán nő az esély. Ez igaz, azt viszont nem igazán értem, hogy a Leo Burnett, miért csak az SMS Bandiról és a Secret Jewelről gondolta, hogy nevezni érdemes. Ezt a kettő alkotást viszont, ahol csak lehetett. Főleg azért furcsa, mert ezen kívül azért voltak még reklámversenyen jól szereplő Leo Burnett-es munkák is.
Másrészt, az is érdekes, hogy a hazai ügynökségek közül egyedül a BBDO érezte úgy van esélye, két filmet nevezett, mindkettő a Frieslandnak készült. A legerősebb fejcsóválást az outdoor kategória hazai nevezői váltották ki. Kamureklám egytől egyig. Persze biztosan megjelent valahol egyszer egy eldugott aluljáróban, vagy néhány külvárosi buszmegállóban, de hogy ezek a munkák nem a megszokott reklámkészítési útvonalon haladtak végig az tuti. Emellett pedig gyengék is. Pedig ezeket valószínűleg nem szedte szét az ügyfél. A kamureklám két altípusa jelenik meg ebben a kategóriában.
a., Igazi ügyfélnek nem igazi reklám
Amikor egy gondozott márkának készül egy olyan kampány, amelyik valószínűleg soha nem jut el a márka valódi célcsoportjához olyan mennyiségben, mint a márka átlagos kommunikációja. Ilyenek a DH, a Matchbox és Scrabble hirdetések.
b., Nem igazi ügyfél igazi reklám
Ebben az esetben a megbízó nem fizet, vagy nem annyit fizet, ezért többnyire olyan nagy beleszólása sincsen abba, amit az ügynökség csinál. Ezek általában társadalmi célú reklámok.
Itt az Amnesty International esett ebbe a kategóriába.
A felhozatal mindenképp sovány, nemhogy egy országnak kevés, de egy ügynökségi éves portfoliónak is. Főleg azért bosszantó, mert az Aranypenge díjkiosztón pont azt néztem, hogy azért nem annyira reménytelen a helyzet, vannak jó magyar reklámok is, csak ide nem jutottak el.
Film Lions kategória:
BBDO, Fresch Air, Friesland Hungaria
BBDO, Wedding Day, Friesland Hungaria
BBDO, Hey Honey, Friesland Hungaria
DDB, Journey, McDonald’s
Grey, Javelin, Groupama
Grey, Glider, Groupama
The Lab 3, Don’t Miss Anything, T-Online
Press Lions kategória
Grey, Guardian Angel, Allianz
Outdoor Lions kategória
Grey, Respire Active Nasal Strip, Glaxosmithkline
DDB, Good to be Raped, Amnesty International
DDB, My Decision, Amnesty International
DDB, Best Option, Amnesty International
DDB, We Choose Rape, Amnesty International
Ogilvy, The Wall, DHL Express
Ogilvy, Longbox, DHL Express,
Ogilvy, Parking, Mattel-Hotwheels
Ogilvy, V6, Mattel-Hotwheels
Ogilvy, Samuel & John, Mattel-Matchbox
Ogilvy, Batman&Robin, Mattel-Matchbox
Ogilvy, Starsky and Hutch, Mattel-Matchbox
Ogilvy, Dog-God, Mattel-Scrabble
Ogilvy, Art-Rat, Mattel-Scrabble
Ogilvy, Gum-Mug, Mattel-Scrabble
Direct Lions
Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret (két különböző alkategóriában nevezett alkotás)
Promo Lions
Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret (három különböző alkategóriában nevezett alkotás)
Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice (két különböző alkategóriában nevezett alkotás)
Grey, Earplug, Nokia,
Cyber Lions
Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice,
Y&R, Mercedes Grill, Kotányi
Radio Lions
DDB, Help, Amnesty International
DDB, Seconds, Amnesty International
Titanium and Integrated Awards
Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice
Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret
Media Lions
Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret
Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice,
DDB, Make Some Noise, Amnesty International
Mindshare, Beyond The Limit, Discovery Channel
Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice
Starcom, Coming Soon, Coca-Cola
Design Lions
Nem volt magyar nevezés
3 megjegyzés:
Ez a secret jewel nekem nem áll össze. Miért is viselné/te ezt bárki is és ha viseli azt hogyan veszik észre mások (na jó, pár tippem van :-)). Persze lehet h van megoldás, de ebből nem derül ki.
más: nem lehetene, hogy a penge / kreatív reklámverseny díjazottakat automatice benevezik / kapnak egy kreditet következő évre. Tudom, ez pénzkérdés is, de talán beleférhet a budgetbe.
és megint más: jó ötlet ez a blog. :-)
Köszi. Egyszer már volt olyan, hogy a KRV győztes Epica nevezést kapott, lehet hogy bevezetjük újra, de ahhoz sok nevező kell, hogy kitermelje a Cannesi többszáz/ezer eurós nevezési díjat. Aranpengének talán beleférne.
Megjegyzés küldése